sobota 7. července 2012

má oblíbená kniha - 30 day book challenge

Robert Fulghum - Třetí přání

Krátce o mých oblíbených knihách

Zkoušela jsem si párkrát najít společného jmenovatele mých oblíbených knih a podařilo se mi ho nalézt při literárních seminářích ve škole. Já potřebuji, aby v knize, která mi velmi silně přiroste k srdci, byla ženská postava, co bude mít rysy, které na ní budu obdivovat. Proto by se v sáhodlouhém seznamu mých oblíbených knih objevila Pýcha a předsudek, trilogie o Sally Lockhartové a trilogie Jeho šerá hmota, Pipi Dlouhá Punčocha nebo Harry Potter (v tomto ohledu díky Hermioně, ve které jsem se jako malá částečně viděla).
Výrazná ženská postava s neobyčejnými vlastnostmi je tedy i ve Třetím přání a nejspíš díky ní jsem si tuto knihu (stejně tak jako její pokračování) zamilovala.


Seznamte se s Alicí a jejími přáteli

Tato kniha určitě nemá jen jednu hlavní hrdinku, jak by se z mého předchozího textu mohlo zdát. Ústřední postavy jsou tři. Za prvé Američan Max-Pol, lékař, co přestává vidět ve svém životě smysl a chystá se ho najít v cestování, za druhé starší Řek Alex a za třetí Alice - žena mnoha jmen, spousty nápadů, nespoutaná a originální.
Tito tři lidé se setkávají vzájemně, ale i s jinými lidmi, na různých místech zeměkoule a mezi všemi aktéry se vytváří zcela různorodé vztahy.
Možná Fulghum ukazuje v kolika různých podobách je kolem člověka láska, možná jen psal něco, co ho bavilo a co shodou okolností baví i mě. Každopádně se mu to povedlo a já do jeho stránek nahlížím vždy, když na mě padá splín.

A co mě na knize baví?

Třetí přání je pro mě kniha o různorodosti mezilidských vztahů, o lásce k cestování a o fascinujících koutech světa. Mám díky ní chuť dělat věci jinak a užívat si, co můžu. Pořádně jsem díky Alicině zájmu o umění objevila Moneta a mám chuť se někdy podívat na Krétu. Také si díky této knize připadám zase o trochu sebejistěji, když nosím každou naušnici jinou.
Ano, v tom je možná poklad této knihy - dodá vám sebejistotu, že vaše divnost a trhlé nápady jsou vlastně v pořádku a vy si je začnete o to více užívat.

Žádné komentáře:

Okomentovat