neděle 8. července 2012

má neoblíbená kniha - 30 day book challenge

Johann Wolfgang Goethe - Utrpení mladého Werthera

Z povinné četby

Trochu mě mrzí, že jsem si vybrala knížku z povinné školní četby, protože je to první z tohoto (naštěstí velmi širokého) okruhu a zrovna ji stavím do nepříznivého světla. Ale nalezla jsem v knihách, co jsem musela načíst do školy, mnohé zábavné, inspirativní a třeba jsou i mezi mými oblíbenci. O Wertherovi to říct nemůžu.

Proti Goethovi žádná

Mám ráda Fausta, přestože jsem ho ještě nečetla, pouze jsem po něm neuváženě sáhla asi vr 13ti letech, kdy mě ještě nemohl zaujmout. něco málo mi z něj uvízlo v hlavě a vím, že mě tam zaujme spousta věcí, až si ho vskutku přečtu celého. Ale Wertherovi jsem na chuť prostě přijít nedokázala! Je to pěkně napsané, tklivé, působivé, člověk si tu situaci dovede velmi živě představit, ale já zkrátka nemohu číst o hlavní postavě, která mě bytostně rozčiluje!

Ten zatracený Werther

Je jedna lidská vlastnost, kterou opravud nemám ráda. Samá k ní někdy upadám a o to více mi možná vadí. Nemám ráda sebelítostivé postavy! Vůbec! je sice pěkné vidět, že naše utrpení je stejné jako utrpení knížních postav a tedy i autora. Ale topit se v tom?! To prosím ne.
Mám ráda knihy, které mě inspirují. Dle vět v učebnicích literatury i tato kniha po svém vydání inspirovala, ale tomu bych se já, s prominutím, vyhnula.

Žádné komentáře:

Okomentovat