úterý 17. července 2012

kniha od mého oblíbeného autora - 30 day book challenge

Phillip Pullman - trilogie Jeho Temné Esence

Opět jsem si  nebyla jistá, jak pojmout oblíbeného autora, jsem jen ráda, že autor této výzvy nepoužil slovo nejoblíbenějšího, protože bych před sebou měla velmi těžký výběr.
Tedy Phillip Pullman! Je to anglický autor píšící knihy hlavně pro mladší čtenáře, ale jejich hloubka neurazí ani čtenáře dospělého. Upřímně řečeno ve mně jeho knihy vzbuzují dojem, že nemají cílovou skupinu. Pro děti jsou možná až moc hluboké a pro dospělé jsou to někdy příliš dětská vypravování. Já jsem se v jeho příbězích ale našla.
Kromě jiného Pullman napsal fantasy trilogii Jeho Temné Esence. Nechci se příliš pouštět do podrobností příběhu, protože bych se tím dostávala na tenký led a mohla bych vám z obsahu prozradit něco, co jsem nechtěla. Nicméně máme v trilogii dva ústřední hrdiny, kteří jsou pro záchranu přátel a postupně i světa schopni bojovat i proti lidem, u kterých by je nenapadlo, že mohou být nepřáteli.
Jeho díla budí veliké pobouření v náboženských kruzích, protože se Pullman v nepříliš neprůhledných jinotajích naváží v knihách do církví, a tak vkládá do děl mnoho ze svých přesvědčení.
daemon.cz
Knihy jsou to velmi čtivé, překvapivé a za velké plus považuji velmi pěkné hlavní postavy, které si čtenář zamiluje.

wales.cz
Trilogie se u nás objevuje ve dvou překladech. Dle mého názoru je starší překlad povedenější, proto doporučuji spíše ten. Poznat se dá dle kýčovitých obálek a je vydaný nakladatelstvím Classic Books. Navíc se liší názvy. Jednotlivé díly se ve starším překladu jmenují Světla severu, Dokonalý nůž a Jantarový dalekohled, kdežto novější překlad nám je předkládá s názvy Zlatý kompas, Jedinečný nůž a Jantarové kukátko.

sargo.pise.cz

kosmas.cz

Pod názvem Zlatý kompas nalezneme také film natočený dle prvního dílu trilogie. Já vám ale doporučuji knihy, film je znatelně slabší.









Dovolila bych si připojit sem jeden názor na toto Pullmanovo dílo. Je to v angličtině, ale nesmírně zajímavé. Ráda si čtu názory, které se liší od mých. Můžete se na to podívat tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat