pátek 13. července 2012

kniha, ze které umím citovat - 30 day book challenge

Blues pro bláznivou holku - Václav Hrabě

Poezie vybízí k zapamatování si

bux.cz
Poezie není vždy můj šálek čaje. Našla jsem si oblibu ve dvou dílech - v díle Hrabětě a v Máji. Jinak si ráda otevřu namátkou knížku a jednu básničku si přečtu, ale číst poezii po knížkách bych nemohla.
A ano, poezie se lépe pamatuje, spíše člověku doslovně uvízne v hlavě.  Umím tedy citovat i z jedné knížky v próze, ale tu si nechám na jiný den, protože nejen v tom, je pro mě její význam.

Hrabětovy básničky

Hrabětovy básničky mám moc ráda. Nebývalo tomu tak vždycky, musela jsem do něj dorůst, až pak jsem v nich začla vidět frázování, smysl.
Někdy jsou neuspořádané, neučesané, ale jsou plné citu. Jakéhokoliv. A to na nich obdivuji.

Umím jednak Variaci na renesanční téma díky mistrovskému hudebnímu zpracování Vladimíra Mišíka. A pak si také pamatuji úryvky z mé oblíbené Romance.


Krasavec bílý měsíc
si strčil dva prsty do krku
Takový fešák A zvrací!
Úsměvy rady do života vyčichlé
pivo
smutek špiritus a saze z řas

Až skončí dotáhnu ho do postele

Vždyť celé noci nespí




Nebo třeba

Musím to dělat rychle
aby se to aspoň trochu podobalo
ohňostroji
závrati z milování
bílému úsměvu klaunů
něžným piruetám kormoránů divokých hus
blýskavému a vratkému kruhu
života

U Hrabětě mě mrzí, že někteří dobří umělci umírají tak mladí. 

Žádné komentáře:

Okomentovat