neděle 2. září 2012

mé staré harrypotterovské lásky

Dovolím si dneska trochu sentimentální článek. Byly doby, kdy jsem Harry Potterem žila ještě více, než teď. Dokonce to tehdy vypadalo tak, že jsem spíše než knížky, četla fanouškovské povídky na internetu. Pár z nich mám chuť tu zmínit. Snad abych vám odkryla něco z toho, co se mi kdysi líbilo a abych ty povídky trochu propagovala, když už se mi tehdy tolik líbily.
Mívala jsem ráda povídky z doby Pobertů. Bohužel to většinou skončilo nějakou extra romantikou, ale co už! Ta doba se mi zkrátka líbila, byl tam Sirius, kterého jsem měla moc ráda a tak jsem si to užívala.
Z těchto povídek bych ráda poukázala na povídku Mé jméno, má krev. Najdete ji tadyhttp://me-jmeno-ma-krev.blog.cz/rubrika/me-jmeno-ma-krev
Nedávno jsem ji zkoušela číst znovu a zjišťuji, že jsem se stala kritičtějším čtenářem a povídka nedosahuje takových kvalit, jak se mi tehdy zdálo. Spíš právě naopak. Je to taková jednoduchá romantika. Co ale opravdu stojí za zmínku je pokračování této povídky z doby Harryho Pottera a jeho přátel, Mé jméno, má krev II. Autorka si vytvořila trochu upravený příběh od pátého dílu výše, je to mnohem lépe napsané, než jednička a v mnoha ohledech je znát, že slečna dospěla a vypsala se.
Dokonce existuje i třetí část, ta se ale sekla u dvanáctého dílu někdy v únoru  a od té doby je po povídce pusto, prázdno. Kdo ví, co se stalo.
Druhá povídka, která si zaslouží být zmíněna, je Útočiště od Danae. Najdete ho tady: http://fanfiction.potterharry.net/cze/povidka/1270|Utociste/
Autorka je mnohem obratnější, co se týče jazyka. Navíc se hodně věnuje mé oblíbené postavě - Severusi Snapeovi. Sice z něj vytváří trochu jinou postavu, ale dovede to zaonačit tak, že jí to skoro i věřím. I když možná proto, že chci. Nečetla jsem ji nikdy poslední dobou, pamatuji se ale, že byla hodně kvalitní.
Další povídka, která je opět z doby Pobertů a mívala jsem ji hodně ráda, je Vzpomínky a sny. Najdete ji tady. http://www.psihvezda.estranky.cz/clanky/vzpominky-a-sny/
Bohužel má jednu velkou vadu - je nedokončená a asi to tak zůstane.
A poslední klenot! Mezi povídkami se samozřejmě vyskytuje spousta nekvalitních výtvorů. Jsou tací, kteří vůči těmto slátaninám neberou servítky. Račte se na jednu takovou příšernou a vtipně komentovanou povídku podívat. http://zapovezenykabinet.sweb.cz/text/glospovidky/mesicvjinaci.html

I já jsem se tehdy pokoušela napsat nějakou povídku. Tuším, že jsem asi po dvou kapitolách skončila. Nedávno jsem na ni narazila. Nemuselo to být tak zlé, kdybych v tom pokračovala. Ale teď už se mi asi spíš chce psát vlastní věci, než psát o světě, který mám sice moc ráda, ale vymyslel ho někdo jiný.

2 komentáře:

  1. Úplně mám z tvého článku takový nostalgický pocit. Když jsem byla mladší, tak jsem taky trávila hodiny čtením fanfiction...z těch, co píšeš tady, jsem ale asi žádnou nečetla. :) Občas se k některým vracím i teď a často si říkám, že jejich kvalita je dost pochybná, ale stejně se mi vždycky ty příběhy líbily. Harry Potter je prostě srdcovka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida!=) Nejsem jediný šílenec, co strávil dětství čtením fanfiction! Mě až zaráží, jak jsem k těm povídkám byla tehdy nekritická. Máloco z toho se mi dneska ještě líbí právě kvůli té pochybné kvalitě.=) Už chápu všechny ty snahy SOSáků (společnost osvěty spisovatelů nebo něco takového to bylo) o zlepšení kvality povídek.
      Ale byl to prostě Harry Potter, což omlouvá úplně všechno!=)

      Vymazat