středa 1. srpna 2012

kniha, kterou jsem četla nejvíckrát - 30 day book challenge

J. K. Rowling - Harry Potter a kámen mudrců

databazeknih.cz
Byla jsem tehdy malá druhačka, co milovala knížky. Dělala jsem spoustu věcí, ale knížky byly má vášeň. Patřila jsem k těm dětem, co četly s baterkou pod peřinou, ve škole jsem již od první třídy četla napřed a bylo mi vyčítáno, že nedávám pozor a... Myslím, že si každý knihomol dovede představit o čem mluvím. A tehdy jsem dostala k vánocům Harryho Pottera a kámen mudrců.
Ne, nebyla to láska na první pohled! Já se 14 dní prokousávala první kapitolou, která mě zoufale nebavila. Navíc jsme byli s rodiči někde na horské chatě, a tak jsem si raději hrála s ostatními dětmi, než abych jezdila s nějakým pánem do jeho firmy na vrtačky. Jenomže pak přišel Harrymu první dopis! A světe div se, zbytek knížky jsem měla přečtený během dvou dnů (možná i za kratší dobu, ale nechci své osmileté schopnosti přeceňovat).
Za vysvědčení na konci ledna jsem dostala Tajemnou komnatu, v březnu jako náplast na hořkost po jedněch závodech vězně z Azkabanu.
Harrymu jsem propadla! První díl jsem za rok přečetla jedenáckrát. Od té doby ještě mnohokrát, a tak jsem přesvědčená, že číslo dvacet jsem nejspíš pokořila. Ještě dnes jsem schopná vám odcitovat první stránku knihy, tak hluboko se mi to vrylo pod kůži. Další díly jsem četla také stále dokolečka, snila jsem o tom, jak mi v jedenácti přijde dopis a já pojedu do Bradavic a pak najednou bum! Natočili film, který se mi tehdy vůbec nelíbil. V mých představách byly totiž Bradavice jiné. Ale to by ještě nebyla taková tragédie. Průšvih byl, že se lidé v České republice začali o Harryho také zajímat. Jenomže kouzelnický svět byl přeci můj a oni mi do něj neměli co zasahovat!
A dovedete si představit, jak jsem těžce nesla, když  jsem na Ohnivý pohár musela čekat od 11. listopadu, kdy vyšel, až do vánoc? Bylo to hrozné utrpení.
A následné čekání na pátý díl bylo ještě horší. Ten pro změnu v knihkupectvích prodávali od půlnoci, a tak jsem si ho vzala a četla do rána, přes den a tak dále.
Pokračovalo to podobně, jen s jistým nadhledem a odpuštěním pro filmy a všechny ostatní, co si Harryho zamilovali. Co na tom, že já dřív?
Psala jsem jednu dobu dokonce fanouškovské povídky a velmi jsem si ten svět užívala. A užívám si ho dodnes! Mohla bych si ty knížky zase pěkně popořadě přečíst. A taky mám ohromnou radost, že mám všechny knížky v prvním vydání, dokonce i první díl, který má obálku, co se jen tak u někoho nevidí.
Promiňte ten rozvleklý a nadšený výlev, já si ho pro dnešek musela dopřát, protože mám radost, že ani s dalším rokem navíc jsem této pohádce neodrostla!

Žádné komentáře:

Okomentovat